Foutmelding

Deprecated function: The each() function is deprecated. This message will be suppressed on further calls in _menu_load_objects() (regel 579 van /var/www/vhosts/taaluniebericht.org/2014.archief.taaluniebericht.org/includes/menu.inc).

Taalunienieuws

Dit is een oude versie van Taalunie:Bericht en wordt niet meer bijgewerkt. Ga voor nieuwe artikelen naar taaluniebericht.org.

19 juni, 2014 - 14:13

Taalunie reageert op standpunten in artikel V.V.L.-Ideeën

In het tijdschrift V.V.L.-Ideeën hebben vertegenwoordigers van de vzw Vereniging van Vlaamse Leerkrachten, de vzw Algemeen-Nederlands Verbond en de stichting Nederlands een artikel gepubliceerd met enkele standpunten over het beleid van Nederland en Vlaanderen op het terrein van de Nederlandse taal (jaargang 45, nummer 4, pagina’s 4 t/m 6 — tijdelijk ook hier te lezen). De vertegenwoordigers vragen onder meer aandacht voor het Nederlands als instructietaal in het onderwijs.

In het artikel wordt de Taalunie meerdere keren rechtstreeks aangesproken. De Taalunie vindt het belangrijk dat organisaties uit het maatschappelijke middenveld van zich laten horen en wil haar beleid graag nader toelichten als reactie op het artikel. Deze toelichting kunt u hier lezen.

De komende tijd wil de Taalunie samen met de vertegenwoordigers en hun organisaties de schouders onder het Nederlands blijven zetten.